리작가_hug me_세라믹_24×19×14cm×2_2017

● 위 이미지를 클릭하면 리작가 홈페이지로 갑니다.


초대일시 / 2017_0902_토요일_05:00pm

후원 / 문화체육관광부_서울특별시_서울문화재단

관람시간 / 10:00am~07:00pm



갤러리 이즈

GALLERY IS서울 종로구 인사동길 52-1

Tel. +82.(0)2.736.6669

www.galleryis.com



화창한 어느 늦여름의 한낮 나른한 풍경방문을 닫고 조용히 귀를 기울여 보면 숨 쉬는 소리가 들릴 듯 말 듯 나의 귀를 간지럽힌다. 그 소리는 이내 모든 사물에서 느껴지며 조금 더 나아가 뽀얀 살결을 보이며 나에게 장난을 걸기 시작한다. ● "놀아 줘~" "우리 뭐하고 놀까?" "가위 바위 보 할래?" "아니면 창문 밖으로 지나가는 사람들 구경이라도 할까?" ● 이제는 더 이상 숨지 않고 나를 놀리기까지 한다. 엉덩이를 살살 흔들며, "You can never catch me. Catch me If you can." 놀아줄 법도 하지만 오늘 하루는 정말 피곤하다. 그래서 나는 귀찮은 듯 한마디 내뱉는다. "미안해. 내일은 꼭 놀아줄게."



리작가_take a look_세라믹_21×12×16cm, 21×10×14cm_2017


리작가_꽃hip_세라믹_21×16×17cm_2017


모든 사물에는 숨결이 있다고 생각한다. 그래서 더욱 더 조심스럽게 다루어야 하고 함부로 대하면 안 된다. 나의 작품에는 손, 발, 얼굴, 가슴, 엉덩이 등이 달려있다. 그 자체가 하나의 생명체인 것이다. 가위 바위 보를 하거나, 달리기를 하거나, 친구들을 괴롭히거나... 작품들은 마치 꼬마아이와 같은 행동을 하면서 나에게 무한한 자극과 상상력을 부여한다.


리작가_Rock Paper Scissors_세라믹_11.5×15×11cm, 14×16×12cm_2017


리작가_Just play_세라믹_10×13×10cm, 12×13×13cm_2017


리작가_boring_세라믹_19×20×13cm_2017


리작가_Park_캔버스에 유채_40×40cm_2017


나는 한가지보다는 두 가지 이상이 결합되어 있는 형태를 좋아한다. 그냥 컵이 아닌 아이가 있는 컵. 단순한 형태가 아닌 엉덩이를 씰룩거리는 오브제. ● 또한 나의 작품은 이야기를 담고 있다. 가위 바위 보를 하는 아이들의 다음 행동은 어떠했을까? 다리를 벌리고 편하게 앉아있는 아이는 도대체 무엇을 바라보고 있는 것일까? 그 아이는 넘어져 있는 상태인 걸까? 아니면 단순히 쉬고 있는 모습일까? 나의 작업은 항상 이런 식이다. 그래서 작업실은 항상 시끄럽고 북적거린다. 숨 쉬는 소리에서 떠드는 소리, 떼를 쓰는 소리까지... 그래서 심심할 겨를이 없다. 나의 손은 더욱 더 엉망이 되어버린다. ■ 리작가


리작가_woman_세라믹_15×16×14cm_2017


리작가_HaJju Cup_세라믹_2017


On a lazy late summer afternoon ● close the window and let the fading sunlight come in the room. Strain your ears to the sound. The breathing sound that tickles your imagination. The sound comes from everything in the room and soon reveals its friendly face to you, asking for you to play with it: ● "Let's play!" "What game do you want to play?" "Why don't we play rock -paper- scissors?" "Or do you want to look out the window to see people passing?" ● Before you know, it dares you to catch it, waving its bare bottoms at you. "You can never catch me. Catch me if you can!" You may think of sparing some time for this imp, but you think twice. You feel too tired today. So you just leave a tiresome message today : Sorry, I can't. Let's play tomorrow. ● Things breathe with life. That's why we have to be careful with these things as if we are handling with other beings with life. My work has body parts : hands, feet, faces, breasts, bottoms and so on. They are life forms. They want to play rock-paper-scissors, run, or tease friends like any little kids would do, and this is the source of my imagination. I like things to have more than two forms together. Not just a cup, but a cup and a boy. Not just a standing boy but a boy mooning at you. There are also stories. What would the kids do after the rock-paper-scissors? What is the boy gazing at sitting so comfortably with his legs spread-out. Has the girl fallen down or just resting on the floor? This is what my workshop is usually like. Noisy and crowded with all the sounds from breathing, to chattering, and to teasing. And this does not give any time to be bored. My hands work quicker trying to catch the sounds ■ LEE JAKA



Vol.20170830c | 리작가展 / LEE JAKA / ceramic.painting



+ Recent posts